Lindab är en internationell koncern som utvecklar, producerar och marknadsför produkter och systemlösningar i tunnplåt. Lindabkoncernen har ca 4 900 medarbetare i 29 länder och omsatte 7 609 MSEK år 2006. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad på den vackra Bjärehalvön. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på www.lindab.com

Lindabs försäljning i Sverige sker via vår försäljningsorganisation Lindab Sverige AB, med huvudkontor i Grevie och försäljningsfilialer på ett 30-tal orter runt om i landet. Lindab Sverige AB har ca 230 anställda och en omsättning på drygt 1 100 MSEK.

Inom produktområde Comfort arbetar man med utveckling, produktion, marknadsföring och försäljning av klimattekniska produkter för värme, kyla, ventilation och akustik. Omsättningen för produktområde Comfort ligger runt 250 MSEK totalt, varav ca 110 MSEK i Sverige.

Inom produktområde Comfort i Sverige arbetar det i dagsläget 16 personer, varav 13 arbetar med försäljning och 3 personer inom Backoffice.

Lindab Sverige AB söker Försäljningsingenjörer inom produktområde Comfort

 
Arbetsuppgifter:Vi söker försäljningsingenjörer till Göteborg och Stockholm.

I denna roll arbetar du med projektförsäljning och är ansvarig för hela säljprocessen från ”ax till limpa”, dvs. från projektidé till order. Du kommer att ha ett eget kundansvar gentemot utvalda kunder i regionen. Du tar till stora delar över en befintlig kundstock men även nykundsbearbetning ingår. Kunderna är VVS-konsulter, rör- och ventilationsentreprenörer, arkitekter samt fastighetsägare. Förutom att genomföra kampanjer och produktlanseringar så ska du erbjuda kunderna professionellt stöd i deras projektering. Skapa tekniska lösningar, samt skapa underlag för offert och order. Du kommer att jobba i våra IT miljöer, Microsoft Office samt i vårt affärssystem.

Som försäljningsingenjör kommer du att ha ett budgetansvar på ca 7-10 MSEK. Tjänsten innefattar dagsresor i hela regionen men troligtvis kommer det att bli aktuellt med cirka 20-30 övernattningar per år.

Du kommer att arbeta i ett kompetent och drivet försäljningsteam inom ett område som är under stark tillväxt. Försäljarna får hjälp med leveransbevakning, mötesbokning, administration, orderhantering och beställningar av backoffice personalen.
 
Kompetensprofil:Vi tror att Du är mellan 25-45 år och har minst teknisktgymnasium. Du gillar att ta ansvar och att arbeta målinriktat. Du har en god förmåga att skapa nya kontakter och trivs i sociala sammanhang. Vid samtal är du lyhörd för kundens behov och affärsmässig i ditt avslut. Ditt tekniska intresse och din goda förståelse för branschens dilemman, gör att du snabbt kan överblicka möjligheterna i försäljningssituation.

Vi tror också att du har:
• Minst tre års erfarenhet av försäljning inom byggbranschen gentemot beställare, konsulter eller arkitekter.
• Gedigen teknisk kunskap.
• Förståelse för att arbeta mot en egen budget.
• Erfarenhet från självständigt arbete med egen planering av försäljning och kunna se nya affärsmöjligheter.
• Goda kunskaper i engelska, då detta är koncernspråk.
• Goda IT-kunskaper, framför allt Office-paketet.

Erfarenhet och kunskap av liknande eller samma produkter är meriterande. Förhandlingsvana och att ha genomfört projektförsäljning med ansvar för prissättning är också ett plus.
 
Information:Information om tjänsten lämnas av Ulf Thylander (0735-205055 alt ulf.thylander@affarskompetens.se)
 
Omfattning:Heltid
 
Tillträde:Snarast
 
Sista
ansökningsdag:
2007-10-31



Tjänsten är tillsatt
Tillbaka    Skriv ut