Berling Media AB är en av Sveriges större och äldre förlagskoncerner. Våra böcker, tidningar och webbplatser når läsare i alla åldrar, i de flesta svenska hem, i alla landets skolor och kyrkor och på många arbetsplatser. Vår utgivning ska gynna och främja det goda livet och bygget av det goda samhället. Våra varumärken är ledande inom tre huvudområden: lärande (Gleerups Utbildning och Fortbildning), hälsa (Gothia Förlag och Fortbildning) och livsfrågor (Verbum Förlag, Cordia, Kyrkans Tidning, Amos och Sändaren).

Berling Media AB hade år 2009 en nettoomsättning på 339 mkr och har ca 175 anställda. Vårt huvudkontor ligger på Kungsholmen i Stockholm och det finns även verksamhet i Malmö och Umeå.

IT-funktionen:
IT är (liksom ekonomi, HR, inköp och logistik) placerad centralt och fungerar som shared service center inom koncernen. Berling Media IT ansvarar för upphandling, utveckling, drift, förvaltning och support av IT inom koncernen. I stor utsträckning levereras tjänsterna av externa leverantörer och IT-avdelningens uppgift är att fungera som en samordnare och länk mellan verksamheten och olika leverantörer. Idag arbetar tre personer på Berling Medias IT-avdelning.

Service Level Manager

 
Arbetsuppgifter:Rollen som Service Level Manager innebär att du ansvarar för tjänsten IT-arbetsplats som bl.a. omfattar klienthårdvara, konfiguration med standardapplikationer, bakomliggande infrastruktur, e-post, nätverk, internetförbindelse och support.
Rollen innebär också ansvar för vår serverdrift (som delvis är outsourcad och delvis finns i huset) och du blir kontaktperson gentemot våra leverantörer av infrastruktur, drift, servermiljöer, servicedesk mm.
Arbetet bedrivs nära verksamheten och användarna. Vi arbetar mot en tjänste- och processorientering inspirerad av ITIL och har en IT-styrningsmodell där verksamheten och IT-avdelningen regelbundet träffas för planering, uppföljning och förbättring av IT-tjänsterna. Du leder ett sådant IT-tjänsteforum.
Arbetet innebär bl.a. att ha överblick, hålla ordning, analysera, samordna resurser, delta i/leda projekt, göra teknikval och sköta inköp.

Hösten 2011 löper våra outsourcingavtal ut. Under våren startar arbetet med att bestämma hur det ska bli sedan och att handla upp en ny IT-plattform. Självklart får du en central roll i det arbetet.

Tjänsten är placerad i Stockholm men innebär också viss närvaro på våra andra verksamhetsorter Malmö och Umeå.


 
Kompetensprofil:För att passa in i den här rollen tror vi att du har några års bred erfarenhet av IT i Microsofts miljöer. Du är initiativrik och har god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du skall ha en förmåga att balansera behoven av affärsmässighet och tjänstvillighet och ha förmågan att bidra till och stödja vårt arbete med tjänste- och processorientering. Det är också viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt.

Du har förmågan och viljan att växla mellan att leda och planera och att göra praktiska insatser. Du behöver kunna se både träden och skogen.

Högskoleutbildning/postgymnasial utbildning med relevant inriktning är meriterande.
 
Information:Är det dig vi söker? Gå då in påwww.teknikkompetens.se och sök tjänsten där.

Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lasse Mellwing , 070-3138720. eller
lars.mellwing@teknikkompetens.se
 
Omfattning:Heltid
 
Tillträde:Enligt ö.k.
 
Sista
ansökningsdag:
2010-12-31



Tjänsten är tillsatt
Tillbaka    Skriv ut