Pullmax startade 1938 som en avknoppning av ESAB och var då ett svets och konstruktions företag med ett antal olika produkter. Under –60 talet utvecklade Pullmax, som ett av de första företagen i världen, en koordinatstyrd stansmaskin för utstansning av plåtkomponenter. Företaget har alltsedan dess haft CNC styrda stansmaskiner som sin huvudprodukt. Man har även utvecklat ett koncept för att helautomatisera stansmaskinerna. För två år sedan lanserade Pullmax en ny generation stansmaskiner och därtill hörande automatiserings- utrustningar. Pullmax har i nya produktsortimentet ett antal helt unika funktioner.
Efter lanseringen har Pullmax växt kraftigt med ca. 30% per år.

Nu med det nya sortimentet och med nya ägare vill man öka den expansionstakten ytterligare och kommer därför att resursmässigt och kompetensmässigt förstärka för och -eftermarknads funktionerna målet är en kraftig expansion de närmaste två – tre åren.

PULLMAX söker Internationell Eftermarknadschef

 
Arbetsuppgifter:Som Eftermarknadschef gäller det att tillsammans med Eftermarknads-teamet som består av tretton personer i Göteborg och två i USA samt en samarbets- partner i Österrike, arbeta upp volymen på eftermarknaden. Vi arbetar direkt mot marknaden i Skandinavien och USA, på övriga marknader sker bearbetning främst via samarbetspartners eller agenter. Nyförsäljning sker via agenter på samtliga marknader.

Vi har en målsättning att eftermarknad skall fördubblas under 2007-2008. Att skapa denna tillväxttakt, är det enskilt viktigaste målet att uppfylla för den nye Eftermarknadschefen.

Det gäller alltså att ihop med sitt team dels genomföra de planer och projekt som redan finns men även att arbeta fram ytterligare aktioner för att nå tillväxtmålet. En viktig del i arbetet kommer att vara att förena hela teamet och göra det mer säljinriktat. I jobbet är det mycket viktigt att kunna hantera få ramar och regler. Det är i första hand tal om nytänkande och att generera alternativamöjligheter. Detta innebär att kunna vara kreativt kritisk till de koncept och system som existerar.

I arbetet ingår en del resor främst inom Skandinavien men även till andra marknader eftersom funktionen innebär ett ansvar för eftermarknad över hela världen.
 
Kompetensprofil:Du bör vara civilekonom eller civilingenjör med marknadsinriktning eller motsvarande samt skall ha erfarenhet av att leda en marknadsavdelning. Du bör även ha en säljbakgrund och ha arbetat inom industri av något slag. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk ett plus. Vi tror även att du:

- en känslomässigt stabil och lugn person, som öppet kan visa känslor samt leda genom engagemang och målstyrning.

- uppskattar prestigelöshet och teamkänsla.

- gillar försäljning genom att sporras av att åstadkomma och se snabba resultat.

- självständigt kan fatta snabba, riskfyllda beslut och upphäva sådana som fattats tidigare, utan att låta sig påverkas av stämningar eller andras åsikter.

- är mycket initiativrik och kan handla även vid snäva tidsramar.

- har en stor samarbetsvilja och social anpassningsförmåga.

- är en person som har en helhetssyn där dock väsentliga detaljer kan ingå.

- är utvecklingsorienterad, kreativ och har en okonventionell syn på lösning av arbetsuppgifter samt tycker om att experimentera och tänka ut nya, ibland riskfyllda idéer och kunna angripa uppgifter utifrån flera angreppsvinklar.

- gillar att argumentera för och diskutera nya idéer och tankar, samt att alltid söka nya vägar och därigenom vara inspirerande. Vi vill att du skall kunna vara kritiskt inställd till de koncept och system som existerar.

- kan arbeta med en god överblick och med flera uppgifter samtidigt.
 
Information:Information om tjänsten lämnas av Fredrik Florberger 0704-580974 (Affärskompetens)
 
Omfattning:Heltid med placeringsort Göteborg. Tjänsten inleds med ca 1 månads traineeprogram
 
Tillträde:Omgående
 
Sista
ansökningsdag:
2007-10-31



Tjänsten är tillsatt
Tillbaka    Skriv ut